torsdag 1. desember 2011

Morgenstund på Thorshov

Tidlig morgen. Stille. Havregrøt og kaffe. Opp tidlig for å komme igang med bilderedigering. Jeg har printertid kl 9, så det er en del som skal være ferdig før den tid. Jeg hører det regner kraftig ute - men lyden av trikken, som kjører forbi med jevne mellomrom, registrerer jeg knapt mer. Det er bare en av bylydene.

Det blir en lang dag på skolen i dag. Jeg er forberedt på en 12-timers dag. Selv om det er hektiske dager nå på tampen av skoleåret, så koser jeg meg. Det er fantastisk å kunne gjøre noe skapende - lære noe kreativt og omgi meg med fantastiske, uformelle og liberale mennesker. Et boblende miljø fritatt for ærgjerrighet. Alle står sammen, hjelper hverandre, deler erfaringer og kunnskap. Jeg kjenner at jeg gleder meg til å gå på skolen hver dag. Vi har en nydelig kjemi i klassen. Jeg kommer til å savne hver og en av mine klassevenner - og bære de med som et minne for alltid.

Nå er grøtskålen og kaffekoppen tom - det regner fortsatt - og trikkene går jevnt forbi - så nå er det på tide å starte dagen. Med en smil om munnen - og sekken på ryggen, skal jeg ut i den fortsatt mørke Oslomorgen!

Jeg håper du - som meg - får en fin og lærerik dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar