torsdag 10. mars 2011

Drømmen om en Lexington....



Jeg lovet å fortelle litt om sengegavlen min...og hvordan den ble til!

Mine designfavoritter er Lexington - og Riviera Maison! Lekkert, tøft - og dessverre dyrt! Denne Lexington-sengen siklet jeg etter, helt til jeg så prisen!

Madrassen hadde jeg. En fantastisk god "Jensen Admiral"! Men - jeg manglet en fin gavl! Etter noen sikle-runder på Room, på Vinderen, spurte jeg pent om å få ta et bilde av sengen!

Jeg var da på flyttefot, for å flytte hjem til øya, fra Oslo. Vel hjemme tegnet jeg opp på veggen, på soverommet. Målte opp størrelsen på sengen - og regnet ut hvor mye material jeg trengte. Snekkerne på Byggmann var så snille å kappe nøyaktig etter mine mål - så da var det bare for meg å sprikre byggesettet mitt rett på veggen - og male det med helblank hvit :)

Pris: Hjemmelaget - ca nok 500,- /Lexington - ca nok 10.000,-

Det er ikke sikkert alle ville blitt fornøyd med en veggfast sengegavl, men for meg var det helt ok....og mye enklere...og stødigere enn et løst møbel.

Jeg er iallefall superfornøyd med sengegavlen min - og en smule stolt over mine "snekkerferdigheter" ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar