søndag 8. juli 2012

Høgsvora en sommerdag, i juli :)








Nydelig dag, med en nydelig gjeng, til en av Sunnmøres flotte topper, Høgsvora! Mange tar turen opp til Høgsvora vinterstid, men en sommertur kan anbefales på det varmeste. Beregnet tid til toppen er 2 timer og 45 minutt, men vi brukte 3,5 time, med innlagte inspirasjonspauser :) Viktig med godsaker og masse drikke i sekken med barn på tur.

Men for en sprek og positiv gjeng - alle kom seg til topps, selv om en av våre små deltagere fikk litt panikk på eggen av fjellet - men hun var skikkelig tøff og valgte å gå videre etter noen tårer og masse god trøst og kos fra en snill pappa.

 Era, ble også litt engstelig på siste steinura opp mot toppen. Hun syntes det var skummelt å finne fotfeste på de vaglete steinene. Ned fra toppen måtte jeg løfte og bære henne et par ganger - men vi brukte god tid og var forsiktige, så da gikk det fint.

Vi dro fra Vaksvik kapell ved 11 tiden og var ned igjen i 7-tiden på kvelden. Da hadde vi hatt masse pauser, badet i elven og virkelig koset oss skikkelig!

Era kolapset i bilen - og etter kveldsmaten sovnet hun som en sten - og sov i nesten 15 timer :) Og jeg - jeg har fortsatt såre lårmuskler - jeg bar på en rimelig tung sekk med masse vann - mat og fotoutstyr! Men såre muskler får en virkelig kalle positiv smerte! Godt å kjenne at kroppen fønker!

Gleder meg allerede til neste tur :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar