torsdag 18. august 2011

Godmorgen

Morgenstund ved det nye, (eldgamle bakstebordet til min tippoldemor), kjøkkenbordet mitt! Kaffekopp, åpen verandadør, utsikt til den grønne hagen min og den blankstille havna. Det er en litt grå, men stille, poetisk morgenstemning! Jeg elsker morgener....og kvelder, som dere vet fra før! De to pusene våre tasser rundt, mette og fornøyde etter god frokost - og Era ligger allerede på verandaen og ser ut på alt det spennende hun tydelig observerer!

I dag er en spesiell dag! Tenåringen min skal ha sin første dag i videregående skole! Han skal gå elektro - og han er helt bestemt på veien han skal gå videre! Min jobb, blir å støtte opp under de valgene han har gjort! Jeg gleder meg til å støtte den flotte, kjekke gutten min! Han har vokst opp til å bli slik en fin fyr!

Jeg derimot skal også snart begynne på skole! Tenk det! Så heldig jeg er! Jeg har nedtelling - og bare to uker igjen nå, til jeg starter utdanning ved "Nordic School of Photography"! En av Nordens beste fotoskoler!! Må knipe meg i armen for å skjønne at det virkelig skjer!

Mens jeg venter har jeg gleden av å delta på et utrolig spennende kurs, i utvidet førstehjelp, med sykepleier Toril! Toril er en fantastisk kunnskapsrik og klok dame, som lærer oss masse som kan bli verdifullt både på land og til havs! Jeg søker nemlig etter jobb offshore! Men det har jeg sikkert nevnt tidligere! Det er mange om beinet - og jeg må ha tålmodighet - men det er altså det som er mitt mål! Forhåpentligvis faller brikkene på plass etter hvert! De er iallefall på god vei allerede!

Nå er morgenstunden min over...og jeg trenger tiden for å komme meg avgårde...så ha en finfin dag, alle :) Det skal jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar