fredag 3. september 2010

En av livets største gleder er å ha mange venner...

Livets beste og mest smakfulle krydder må være venner. Det er livets "spice". Ikke rart en engelsk jentegruppe en gang kalte seg for "Spice girls". Det er slik jeg føler for mine venninner. De krydrer tilværelsen min. Mitt barn er mitt sukker, min fløte og mitt alt på jorden, men mine venner er som verdensdeler til mitt atlas. Nå og da er jeg flink til å tilbringe litt ektra tid med venninner. Reise bort, besøke, oppleve, snakke, spise, le. Ta meg tid bort fra hverdagslivet og leve tett på venninner noen dager, noen timer - eller minutter. Denne gangen dro jeg med noen av mine spicegirls på en slik utflukt, der opplevelser, mat, latter og gode stunder skapte den vakreste collage av minner og opplevelser.

Anledningen ble en venninnes runde fødselsdagstall. Mer skulle ikke til for å rykke en bukett glade jenter ut av familielivets rutiner og forventninger, til en langhelg fylt med alskens spillopper og tulletøyserier, iblandet en stor porsjon kultur i form av deilig tapas, overfylte, kremete kaffelattèr, windowshopping, gode viner og sene netter. Opplevelser satt i bås i enkle overkategorier som Grunerløkka, Majorstuen, Karl-Johan og Jar.....etterfulgt av Delikatessen, Home&Cottage, Grensen, ShoeLounge, Markveien og Fru Hagen...og avsluttet med timer på taket til Steen&Strøm, blandt byens vakre, håpefulle. Da skjønner enhver at dette ble en allsidig og minneverdig helg å ta med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar