tirsdag 8. januar 2013

Mental trening ♥

Med hund som familiemedlem må vi ut på tur hver dag - og flere ganger om dagen.
Som oftest er det en glede å gå tur, men noen ganger er det bare ikke fristende å forlate det lune redet, iføre meg allværsklær og gå ut i regn og blåst!

I dag var en slik dag - eller kveld. Etter senvakt på jobb, hadde jeg mest lyst innomhus og fyre opp i både peisovn og lyslykter,- men vår lille venninne, Era, måtte jo på tur - så da var det bare å kle seg da. 

Regnet rant i strie strømmer over kinn og nesetipp, nedover hender og fingre!! Litt motvillig gikk jeg med raske skritt og tenkte at det var litt av et surt og kjedelig vær - at jeg ønsket turen var over før den hadde begynt!

Så snakket jeg med meg selv - snudde tankene og tenkte positivt - som jeg pleier når jeg er ute på tur. Kjente den deilige følelsen av kjølig, forfriskende regn, som danset som slør fra kveldshimmelen. Tett regn som vasket dagen bort fra ansiktet mitt - smaken av bløtt regn. Vitalt!! Era som luktet seg vei langs grøftekanten og kjente på alle de spennende sporene etter to og firbeinte som hadde passert i løpet av dagens løp. Så spennende som bare en hund kan forstå,- men så morro å se på for en hundeeier som et øyeblikk ser verden gjennom hennes øyne.

Der snudde altså opplevelsen fra en hustrig, sur tur - til en forfriskende og deilig avslutning på dagen.

Inn fra regnet, gikk jeg rett i dusjen - laget en god kvelds, tente i peisen - og lyslyktene! 

Nå tenker jeg - som jeg alltid gjør - at turen i kveld var noe av det beste med hele dagen!

Takk, Era, for at du er min venn!
En trofast, lykkelig og vennlig liten venn ♥


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar