onsdag 4. januar 2012

Tilbake til hverdagen

I dag startet Joachim på skolen, etter juleferien! Opp klokken halv syv og tilbake til hverdagsrutiner. Morgentur med Era kl 7. Litt deilig igrunnen, etter sene netter og morgener, masse god mat og kos. Det er det som er så fint med hverdager - vi setter mer pris på de dagene vi får sove lenge, være oppe sent og gjør litt ekstra stas på oss selv og de rundt oss.

Det var godt med havregrøt igjen, etter morgener med julepålegg og godt brød. I dag skal vi ha brennsnut - som igrunnen også er litt luksus, spør du meg! I går tenkte jeg litt over all den gode maten vi har hatt - og det er noen av oppskriftene jeg ikke har lyst å glemme - så jeg tenkte å notere de - og dele med dere samtidig :)

Brennsnut (kjøttsuppe)

1 røkt svineknoke - kokes i 3 timer - renskes av benet før servering. (Era elsker benet, så det får hun)
Siste 1,5  timen av koketiden tilsettes poteter - gulrøtter - kålrot - purreløk - og Vigramør (grov pølse), tilsettes siste 0,5 timen.

Gleeeder meg til middag! Myk overgang fra julematen ;)

Mens maten putrer og lager seg selv, tar jeg en tur med Era - fin arbeidsfordeling!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar