søndag 1. januar 2012

Godt Nytt År

Riktig godt nytt år :) Tenk nå er det 2012 - vi tar farvel med det gamle og ønsker det nye velkommen! Et spennende år tror jeg virkelig det vil bli!

Nyttårsaften har fløyet avgårde med den ene begivenheten etter den andre!

Med få timer søvn på øyet, etter dans på lokalet, tørnet jeg ut for å delta på det tradisjonelle nyttårsbadet i Bårevika! En tøff gjeng med hardhauser stod klar i fjøresteinene, på slaget 12 - og uti det iskalde havet bar det med alle som en! Herrrrlig og vannvittig forfriskende! Solgunn, Balder og Era var med - men Solgunn syntes det var i overkant kaldt for å hive seg med på vår vannvittige tradisjon,- meeeen, neste år, sa Solgunn, kan det være jeg hiver meg med, om det er det som skal til for å bli en ekte Vigring!! Herlig, herlig!! Jeg tror hun blir med ;)

Turen hjem fra Bårevika var nesten like så herlig som sjøbadet! Hundene fikk løpe fri på bare marker, i frydefull maner. De plasket ned i myrhull, rullet seg i gresset, løp over berg og heier! En nytelse er det å se de to - den ultimate lykke må det være å springe fri som dem :)

Dagen ble feiret med middag hos mamma - og kaffe hjemme hos oss, med hele familien samlet! De minste gledet seg til fyrverkeri - mens Lise og jeg var veldig fornøyd med å være inne sammen med Era! Hennes første nyttårsaften som stor jente gikk strålende! Hun ble ikke redd i det hele tatt, selv om det plystret og smalt rundt et hvert hushjørne. Men vi fulgte tipsene vi fikk av Trond, fra Zicata - så nå tror jeg på at grunnlaget er lagt for mange fine nyttårsaftener å komme.

Nå er gjestene mine gått hjem - og en nydelig nyttårskonsert med blant andre Bocelli og Celeine Dion, er nettopp over. For en nydelig måte å gå over i det nye året :) Mens jeg venter på å hente tenåringen min fra sin nyttårsfeiring, skal jeg lete frem boken min - og fordype meg i Jo Nesbø`s "Snømannen".

Lykkelig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar