mandag 19. desember 2011

Den tradisjonsrike julegrøten

Rett fra flyet gikk jeg en god tur med Era i regnet. Det var godt å kjenne den friske sjølufta - og regnet som gjorde meg sildrende våt fra topp til tå. Vel hjemme fikk vi varmen i oss før vi satte igang å forberede kveldens innrykk av store og små.

Selv om jeg kom hjem i går, ville jeg gjerne holde en av mine juletradisjoner ved hevd, så jeg inviterte min familie til julegrøt - og julequiz. Min snille svigerinne, Lise, tilbød seg å lage grøten og tok den med, så jeg fikk lov å pynte bordet, fyre opp i peisen og tenne lys, til gjestene kom. Fin arbeidsfordeling :) Vi koste oss alle som en - tobente og firbente.

Etter siste gjest hadde gått, satte jeg meg i godstolen min og bare nøt stemningen, lysene i stuen og kjente roen senke seg. Love Actually, snurret på skjermen mens Era varmet beina mine. Koselig å være hjemme med Joachim - og avslutte søndagen med en koselig film. Såååå godt å være hjemme :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar