tirsdag 4. oktober 2011

Ulende vinder...

Hjemme etter nydelige dager hos Margrete i Oslo! Sitter her i stuen min og reflekterer over dagen!

Som ulende ulver hviner vinden! Kraftige tak og varsel om storm til natten! Jeg var ikke høy i hatten da jeg satt i flyet på innflyvingen til Vigra i kveld! Turbulens og risting gjorde meg temmelig engstelig, så det var godt da jeg endelig fikk se  lanternene i munningen av Roald havn. De trygge lysene som viser vei hjem i mørket! Det grønne og det røde som jeg ser hver kveld fra soverommet mitt! De gir en egen ro! Men i kveld speiler de seg ikke i sjøen! I kveld er det urolig sjø, regn og sterk vind! Koselig!

Etter en dag i Oslo, i pent høstvær, er det eksotisk å komme hjem til dette ville og vakre! Jeg elsker kraftig vær! Det er aldri så koselig som når jeg kjenner vinden tar tak i huset og stearinlysene blafrer lett i trekken i vinduskarmen! Akkurat så mye trekk at det lager en slik koselig stemning som bare et gammelt hus kan ha! Melody Gardot synger for meg, fra Spotify! Era varmer føttene mine og pusene ligger og strekker seg på hver sin skinnfell, mens gutten min er ute og flyr, slik ungdom skal :) Lykke å være hjemme.....

Har jeg forresten fortalt at kjøkkenet er neeeeesten ferdig? Se bare her så koselig.... :)


Gleeeder meg til frokost ved bakstebordet i morgen....men først...nyte kvelden...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar