onsdag 31. august 2011

Stille morgen i Tigerstaden...

I stille morgenstunder får tankene mine alltid spillerom! Tid å reflektere og tenke frem og tilbake! Som på de menneskene jeg har rundt meg - og som gjør livet så bra å leve! Nå som jeg er i Oslo savner jeg venner og familie hjemme - og når jeg er hjemme, savner jeg vennene mine i Oslo :) Et luksusproblem får jeg kalle det! Ihøst får jeg litt av begge verdener! Jeg føler meg så heldig som får bo hos venninnene mine i Oslo! Tenk at de lar meg bo i høst! Så koselig det skal bli!

Margrete er på jobb og jeg sitter i leiligheten hennes på Torshov, med åpent vindu, pc`en på fanget og en kopp kaffe i hånden! Trikkene farer forbi med jevne mellomrom - og i bakgården kvitrer noen småfugler så vakkert! Fortsatt fin temperatur i Oslo, men det merkes at en annen årstid er på vei!

Jeg tenker tilbake på helgen, på fortvilelsen jeg følte da jeg satt i trappen med brukket hånd - midt på natten - og på lettelsen jeg kjente da min snille svigerinne og søte lille Hanna kom for å kjøre meg til sykehuset! De kom på besøk hver dag - og hadde med gave til tante :) Mine venninner Martha og Anita ringte for å tilby hjelp - mens  mamma og pappa visste ikke hva godt de skulle gjøre for meg :) Joachim, gutten min vasket og ordnet etter alle kunstens regler hjemme - og jeg kom hjem til verden mest koselige hus på mandagen! Ikke fritt for at jeg ble rørt til tårer! Tenk så heldig! Godt å være omgitt av slike snille og omsorgsfulle mennesker!

Jeg tenker veldig ofte på de menneskene jeg omgir meg med og er så heldig å ha i livet mitt! Jeg tror faktisk at det er nettopp de menneskene som gjør livet så komplett!

Nå skal jeg ut i Oslodagen og lære mer....oppleve og utvikle meg!  En brukket arm stopper ikke meg ;)

Ha en fortreffelig dag du også.....og la ikke de små "bumpene" i veien stoppe deg fra å gjennomføre drømmene dine :)

1 kommentar:

  1. Off, ka uheldige du he vør da! Du må ha go bedring :)

    SvarSlett