mandag 16. august 2010

Topptur ble til fjøretur .....

I noen uker nå har jeg og en venninne planlagt tur til Tafjordfjella. Turen skulle være forrige helg, men vi droppet det pga usannsynlige mengder regn i vente. Som et lite plaster på såret tenkte vi å gå på Gamlemsveten, men den var dekket av tåke i dag, så da ble ikke det heller. Jeg er et sjø og fjøremenneske, så jeg vil ha skikkelig vær og utsikt når jeg skal på fjellet. I regn og tåke trives jeg bedre ved havet :)

Turen min ble som du sikkert skjønner, nettop en fjøretur i dag. Vinden blåste friskt og 13 kitere hadde samlet seg på den vakre Roaldsanden vår. For et vakkert syn. Det er noe med desse fargerike seilene mot den blå himmelen. Spenstige kropper som suser over hvitskummende bølger. Vakkert, rett og slett. I ensom majestet fikk jeg nyte dette synet mens jeg gikk over finkornet sand og glemte meg helt bort. Filosoferte og skapte bilder i hodet mitt. Bilder som jeg ikke kunne forevige. Ikke før jeg får tilbake kameraret mitt - som nå har blitt en kjedelig forsikringssak. Sukk - jeg gleder meg så til jeg igjen får et kamera å leke med. Det er som å gå tur uten en fot. Noe mangler....og det gjør vondt....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar