fredag 29. juni 2012

I farmorhagen


Det blomstrer i Farmorhagen! 
Syriner, Peoner, Valmuer, Duftsjasmin, Prestegårds - og Aloharoser er bare noen.
Å gå gjennom hagen etter dugg og regn - kjenne alle de nydelige duftene ligge som vakre toner mellom trærne - plukke en bukett å ta med inn - eller bare snuse litt - se og nyte!
Min farmor var som meg, glad i blomster. Hun hadde en vakker hage - som jeg har forsøkt å ta vare på.
Det jeg har supplert med er planter og busker som naturlig kunne vært i denne gamle Farmorhagen, fra hennes dager. 
Godt å bo her - i farmor og farfar`s gamle hus  - en ære å stelle med de gamle plantene og godt å se det blomstre på denne tiden av året.

Valmuene har ikke blomstret i hagen på noen år, fordi det har vært små barnefingre som ikke har klart å motstå fristelsen til å plukke de spennende knoppene.
Men i år har de fått utvikle seg og blomstre i fred og ro - og jeg har for første gang på noen år fått lov å plukke inn de egenartede og vakre Farmorblomstene (Valmuene).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar