mandag 28. mai 2012

Sommersol, Oslo - små og store gleder - tanker og tilbakeblikk ♥























Det er alltid godt å komme tilbake til Oslo! Kjenne på pulsen, se på folkelivet, besøke stedene jeg er så glad i, gjøre mine favorittting, besøke mine favorittpersoner - og oppleve nye ting!

Etter mange år i Oslo be jeg glad i byen! Selv om jeg elsker å bo på Vigra, i denne roen og stillheten som råder her - så har også Oslo fått en stor plass i meg. Godt å ha enda et sted å føle seg skikkelig hjemme. Kunne tusle alene gjennom gater som jeg kjenner ut inn - gå inn på kafeer fulle av folk og kjenne på roen det gir å være tilbake på mine små steder. Besøke Frognerbadet som jeg har brukt utallige timer - og tilbakelagt utallige kilometer i - hver sommer - i mange år. Så godt å legge på svøm igjen. Lørenskogsvømmerne hadde trening der, hver dag jeg var der. Nydelig å se de trene - se hvor flinke de er - og kjenne litt på misunnelsen over at jeg skulle ønske det var meg som hadde hatt den sjansen til å svømme, som ung - som de har nå. Da savnet jeg også året i U.S.A., da jeg var aktiv svømmer i et år. Daglige 2-timers treninger - og konkurranser nesten hver helg. En givende tid - og gode minner. Det er nydelig å kjenne styrken og teknikken ligge latent. Det er som å sykle. Det sitter i ryggraden.

Jeg fikk en koselig kveld med min gode venninne, Hilde, denne gangen - god mat, nydelig vin - og god prat - som vi pleier når vi møtes. Gode timer! Lunch med Pauline - og så til min likeså kjære Margrete hvor jeg tilbragte resten av helgen. Hovedmålet var fotografering av et bryllup, søndagen, men jeg fikk som vanlig skviset inn mye annet også. Soltimer, bading, svømming, Frognerbadet og Huk-stranden!

Bryllupet var nydelig. Et vakkert par og en vakker dag. Jeg fulgte bruden fra tidlig dag, fra frisørsalongen, til kirken, etter kirken, de offisielle bildene, mottagelsen - til de satte seg til bords. Da ga jeg stafettpinnen til en over gjennomsnittet fotointeressert bryllupsgjest, som lovet å forevige gjestene under middagen.

Nå gjenstår redigering og gjennomgang av bildene. Nydelige og fine minner - som jeg gleder meg til å oversende det vakre, lykkelige paret ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar