mandag 19. mars 2012

Vinter!!?

Dette kaller jeg brå overgang! Fra vårlige temperaturer og joggesko - til snøbyger, hvite marker og frostroser i kinna! Jeg tror temperaturen falt med nesten 10 grader, i går, da isende kalde lavtrykk kom buldrende inn over land, med både bulder og brak!

Det er litt ironisk å tenke på at jeg solgte peisen min, samme dag som vinteren kom!  Klar for våren som jeg er, tenkte jeg lite på at vi skulle få noen flere pust av kong vinter på denne siden av sommeren! Men så er jo dette noe av sjarmen med å bo her ute i havgapet - at vær og vind "snur på en tiøring"!

Takk og lov for varmepumpe - og for at neste vinter skal nytes med varmen fra en splitter ny peisovn - med egenhogd ved fra gården vår!

Selv om det er en nytelse å sitte på kjøkkenet og høre vinden ule - og se ut av på alt det hvite kalde, skal vi kle oss godt - og gå en morgentur, Era og jeg,- før vi tar turen innom mamma og pappa :)

 Må innrømme jeg misunner Era den deilige pelsen hennes, i dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar