fredag 13. januar 2012

Nattens ro ♥











































Så vanskelig å være fornuftig når natten kommer og alle faller til ro. Så fristende å ikke tenke på morgendagen når Canadian Tenors synger sine vakre melodier. Så deilig å nyte denne midnattstimen når stormen har bestemt seg for å åpne sine blåsebelger med full kraft. Når peisen knitrer, når stearinlysene blafrer stille i vinduskarmen, når en sen skål med havregrøt er kommet på bordet og Harry Hole lurer på om jeg ikke skal lese bare noen sider til, før jeg legger meg. Når alle dagens gjøremål er gjort - og bare nattens stillhet råder. Eller denne natten skal ikke være stille. Det første av stormens spenntak kjentes nettopp i huset - og et lite sukk i veggene, før mer stillhet. Det er så rart, nesten litt skummelt, den stillheten som alltid kommer før en storm. Havnen som lå stille, båtene urørlige, trærne uten den minste bevegelse i trekronene. Men vi vet den kommer. Det gjør den som regel, når den er meldt. Så jeg tror jeg lytter til natten og Harry Hole og bare leser noen sider til, lytter til vinden og kjenner på en av de beste følelsene som er. Nattens ro ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar