onsdag 14. september 2011

En fridag i Oslo....

En fridag fra skolen, en spasertur gjennom Frognerparken i høst-sol og kafètur med Pauline! Oslo er deilig og varm, med 18 varmegrader og sol. Høstfargene begynner så smått å vises og løvet ligger vått på bakken fra siste regnskur!

Jeg ruslet gjennom Frognerparken på vei for å møte Pauline, på Kolonihagen, på Frogner! Frognerparken har alltid vært spesiell for meg! Statuene, fontenene, trærne, lyset og menneskene skaper en ro som tiltaler meg! Bare Frognerbadet hadde vært åpent, tenkte jeg mens jeg spaserte på våte grus-stier og tittet på menneskene som pratet, jogget, solet seg - og barna som frydefullt løp gjennom duskende vannsprut fra fontenene! Jeg har tilbakelagt noen mil i det bassenget! Hver morgen, hver sommer svømte jeg min kilometer før skole og jobb, gjennom alle årene jeg bodde i Oslo! Det er noe jeg savner!

Nå sitter jeg på mitt favorittsted i Oslo, United Bakeries! Føler jeg kommer litt "hjem" når jeg setter meg ned på de gamle stolene, nipper til en kaffelattè mens jeg lytter til de karakteristiske lydene, kjenner på de himmelske duftene av nykvernet kaffe og nybakt brød!

I dag fikk jeg lov å fotografere barristaen, mens hun tilberedte en kaffelattè! Det er en skoleoppgave som skal innleveres neste uke! Med den ene armen i gips gir det meg begrenset bevegelse og frihet med kameraet, men jeg håper resultatet ble noenlunde bra!

Nå skal jeg fortsette med min foto-oppgave mens jeg sitter her ved vinduet på UB og titter ut på Oslodagen! Lykke :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar