lørdag 6. august 2011

Mmmmmat for matmons...


Man tager hva man haver og slenger det i hop - til de deiligste små retter.......

På Jonsokaften laget jeg en potetsalat og en marinert kylling for grilling på stranden! Den slo så godt an at jeg fikk spm om oppskrift etterpå, men det ble litt vanskelig, for jeg hadde jo glemt hva jeg puttet i! Jeg brukte av det jeg hadde i kjøleskap -og skap - og vips så ble det faktisk skikkelig et herremåltid! Med litt hjelp klarte jeg imidlertid å huske alle ingredienser - så her kommer oppskrift! Rekene kom til denne retten i ettertid, fordi de var i fryseren og vips, så var de også på grillen! Ferdig marinert fra "Gode hav"! Nammis :)

Potetsalat: Småpoteter, Basilikum, Ruccola, oliven, soltørkede tomater, plomme tomater, vårløk, Parmesan (Dressing: Balsamico, lime, olivenolje, salt, pepper, hvitløk, chilli, honning, litt oliventapenade).

Kyllingfillet i folie: renskåret kyllingfillet i biter, rødløk, champigning, paprika (marianade: samme som til salaten + rød pesto).

Legges på grillen en liten stund til kjøttet er mørt og saftig - potetsalaten serveres "lun".

Bon Appetite :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar