tirsdag 28. juni 2011

3 jenter i "Fønvindstorm"....

I dag fikk Era og jeg følge på turen vår! Vi gikk bak Molnesfjellet sammen med vår kjære Martha!

Herlig tur i tåke og motvind! Ikke så mye tåke at vi ikke hadde sikt - bare nok til at landskapet fikk den skotske villheten over seg! Jeg føler ofte jeg går over skotske heier når været er som i dag! Mystisk, grønt og vilt! Vinden og båra - og alt det grønne gresset som rasler i vinden!

Era fikk løpe fri, som hun ofte får når vi har klar sikt for folk og fe! Hun var som et overlykkelig barn der hun løp gjennom det lange gresset - rullet seg i markblomter og hoppet opp i hver en søledamm hun kunne oppdrive! Med åpen munn og tunga ute, mot vinden, - bråbremset og drakk litt vann fra fjellbekker - og løp videre i lekende lett maner!

For et herlig skue! Hun gir så masse glede! Å gå tur med hund er så bra for så mye - både fysisk og mentalt! Hadde jeg visst for en glede det gir - så hadde jeg kanskje anskaffet oss hund - uten at en tenåring måtte mase :)

Håper dere får en strålende dag....med eller uten hund .....med eller uten vind og regn, som her ute i havgapet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar