torsdag 28. april 2011

Black Raven....


Da jeg så denne sorte ravnen i Bårevika i dag, kom jeg til å tenke på en jente jeg ble kjent med for over 20 år siden, da jeg bodde i USA i ett år.

Maria Perez, fra Chile, var en jente på min egen alder. Hun var beskjeden og hadde litt vanskelig for å bli kjent med de andre. Vi delte rom på en helgesamling for utvekslingsstudenter og ble liggende å prate om livet utover natten. Hun fortalte meg mye om livet i Chile - og livet i USA. Hun var et vakkert og dypt menneske som gjorde evig inntrykk på meg.

Dagen etter samtalen vår ville hun skrive et minne til meg...og det lød som så: "I am like a black raven, you are like the sun and you make me smile"!! Vakrere minne kunne vel noen knapt gitt meg....jeg husker det iallefall enda....over 20 år etter....

Små gleder varmer hjertet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar