mandag 27. desember 2010

Julepakker - fra mitt hjerte til ditt....



Julefrokost med 3 nøtter for Askepott, Disney og reisen til julestjernen.

Tradisjoner jeg har tatt med fra jeg var barn - og som gleder meg like mye nå. Julepakke på frokostbordet - fyllte julestrømper - pyjamas og fyr på peisen!

En slik fin start på dagen - før vi drar rundt til venner og ønsker god jul - tar en prat - en kaffekopp - kjenne dampende ribbe og knitrenden bjørkeved fylle husene med deilig julelukt - se lys i hvert et vindu - røyk som siver ut av mang en skorsteinspipe - og ikke minst stillheten ute - roen som har senket seg.

Dagen for gleden over å gi gaver som en håper varmer - fra mitt hjerte til ditt! Jeg legger alltid mye tanke i gavene jeg kjøper - koser meg med forberedelsene til jul - innkjøp - innpakking og merking!

Frem med penkjolen og blanke sko - høytidelige og fulle av forventning til en hyggelig aften med familien - Sølvguttene som synger julen inn - Aquavit, pinnekjøtt, Svineribbe og kålrotstappe. Pakker under treet - latter, musikk og lystige samtaler. Alt hva vi har ventet på og gledet oss til. Min sønn som klimprer på gitaren, til glede for liten og stor. Tilfredse og forsynte på inntrykk og mat, går vi hjem - med et smil om munnen og varme i sjelen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar