tirsdag 21. desember 2010

Fjerde søndag i advent, førjulsbrunch og Unni Lindell....



En søndag etter mitt hjerte! Førjulsbrunch "potlock-style", som amerikanerne sier. Alle tar med litt til måltidet - og vips - så er det alskens deiligheter å by på, uten at verten må gjøre alt alene.

Vi ble litt færre enn jeg hadde håpet, men de som kom gjorde frokosten til en finfin stund! Små og store nisser - og alskens herligheter!

Nybakt brød fra Inger- Helen. Hun hadde også med hjemmelagde rullepølser av svin og får, i tillegg til hjemmelagd tørremør, som vi sier på Sunnmøre! Hun er virkelig noe for seg selv! "Men jeg er jo kokk", får vi til svar når vi lager høylydte mmmmmm-lyder og sender komplimenter over bordet!!
Min bror og svigerinne kom med hjemmelagd syltetøy fra sommerens bærhøst - og de smakte helt fortreffelig! Må innrømme at jeg har snopet litt på det rørte jordbærsyltetøyet helt frem til i dag!

Timer, tur og tanker senere sank jeg ned i godstolen med Unni Lindell`s "Sukkerdøden" - og der ble jeg sittende til den var slutt! Jeg liker hennes bøker - de er lettleste - spennende - med gode personskildringer og koplott! I går anskaffet jeg to nye bøker av samme forfatter - og er dypt inne i første fortelling om Mariann Dahle! Kul dame! Litt som henne i Stieg Larsson-bøkene! Men - Mariann Dahle kom til før Stieg Larsson`s Lisbeth Salander!

Nå skal jeg kroe meg med boken igjen.........gleeeeder meg....

2 kommentarer:

  1. Julefred og julekos i stua di ser jeg:) alltid like koslig!

    Jeg holder med siste ablumene...alltid noe som skal inn i siste sek:) hihi!

    snakkes vel før jul håper jeg:)

    SvarSlett
  2. Ja - julefred i stua - og "klubbhus" for ungdommen i toppetagen :) Jeg traff din kjære på fotobutikken - jeg sitter også med albumer i kveld! Liten juleoverraskels til a mor :)

    Vi må helt klart snakkast før julekvelden! :D

    SvarSlett