tirsdag 26. oktober 2010

Noen kommer og noen drar...



På turen min i dag oppdaget jeg noen nydelige fugler. Jeg er normalt ikke over gjennomsnittet opptatt av fugler, men når de synger vakkert eller stråler med sin fantastiske fjærprakt må jeg stoppe opp og nyte øyeblikket. Denne lille karen var bare en slik liten opplevelse. Den heter "Sidesvans" og de lever vistnok i nordre deler av Amerika, Europa og Asia - og livnærer seg på bær, hvilket forklarer festen de hadde i hekken hos mine foreldre. Det er også fasinerende å se store skarer av fugler som samler seg for å fly sørover. Jeg håper de fleste har dratt nå, for vinteren kom jo så alt for tidlig. Jeg skal helt klart henge ut mat til de søte små i år også. Det er en egen fred å ha syngende småfugler i hagen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar