lørdag 18. september 2010

Venn med høsten...



Jeg har bestemt meg for å godta at høsten er kommet. Jeg skal ikke savne sommeren og være misfornøyd med regn og vind, men kose meg innendørs etter forfriskende utendørsaktiviteter. Innekosen er ekstra fantastisk etter en tur i mektig vær. Da fortjener vi å krype under pleddet, etter den varme dusjen, ikledd myke koseklær, foran tv`n - eller med en god bok.

For tiden leser jeg Drømmehjerte, av Cecilia Samartin. Den er oppfølgeren etter Senor Peregrino. Nydelige bøker. En stemning som er magisk. Jeg delte boken med min svigerinne og hun ble så begeistret at hun ikke klarte å kaste seg over en krimbok etterpå. Du kommer i en stemning som gjør at du bare vil ha mer. Mer magi og cubansk varme.

Jeg feiret høsten i går og i kveld med venninner, kaffe, stearinlys, kafè og nytt reindyrskinn. Det skal få en helt spesiell plass, men foreløbig ligger det på sofaen i stuen. Kattepusen Pernille ble veldig nyskjerrig på det nye skinnet. Luktet, listet og småbet i pelsen. Kanskje den store reinen ville leke? :) Skeptisk og nyskjerrig på samme tid. Men så snart hun ble dus med det nye husdyret kuret hun seg godt inn i reinsdyrpelsen og sovnet.

Nå er lysene tent og stuen er varm. En stor kopp med Chai-latte damper av deilig krydderduft. To nyanskaffede telysholdere blafrer så vakkert på peisen og jeg sitter trygt og godt i stolen min. Mmmmm....nå må jeg bare innrømme at det var litt deilig med høst allikevel :)

2 kommentarer:

  1. Må ned å kikke på det nye skinnet ditt snart:):) Så får vi ønske høsten velkommen med alt det innebærer av fantastisk natur og herlig innekos:):)

    SvarSlett
  2. - og vips så ble det vinter og juletid! :)

    SvarSlett