tirsdag 29. juni 2010

Tilbake på United Bakeries - med en kopp kaffe og min laptop!




O`lykke! Nå sitter jeg på United Bakeries og blogger. Jeg må innrømme - med et lite smil om munnen og en liten latter på lur. Tidligere har jeg alltid tatt med en bok, men nå sitter jeg altså her og blogger.

Dagen i dag har jeg gledet meg til. Den er min - og bare min. Ingen plikter annet enn fornøyelser og spennende utfordringer. Kameraet er med. Jeg har allerede knipset litt her inne på kafèen. Sett på folkemngden og lyttet til UB`s lyder. Kakkingen ved kaffemaskinen mens de klargjør en espresso, gurgling fra små barn - fortrolige samtaler mellom venninner -lettkledde unge i sandaler og kjoler - mødre med barnevogner og treningstights - dresskledde businessmenn med kaffe "to go". Oj - Bohinen tittet meg faktisk rett i øynene i det han gikk forbi, med brødposen under armen. Jeg smilte - som du gjør når du i et brøkdels sekund tror du kjenner noen. Litt flaut - men morro - jeg fikk jo et flott smil tilbake.

Duften av kaffe og nybakt bakverk fyller luften.
Ferskpresset juice - og jordbærterter er elegant utstilt bak blankpussede glassmontere. Fargeklatter. Summing av fornøyde mennesker.

Gamle og unge passerer ute på fortauet. De store vinduene slipper dagen inn uten å ta bort den lune atmosfæren her inne.
Gamle kirkebenker - brune pinnestoler - og kaffemaskiner fra Frankrike. Cremefargede fliser og kraftige brødhyller i mørkt tre. "Mor-mor`s" grovbrød ligger i hyllen. Det grovbrødet grunderen alltid fikk servert hjemme hos sin mor-mor i Ålesund, i barneårene. Han og familien pleide nemlig å reise med bil fra Frankrike til Ålesund på sommerbesøk.

Han har lykkes i å skape en Oase for oss som elsker å nyte kaffen i god atmosfære - og setter pris på nybakt, smakfullt brød.

Nå venter Oslo - byen - parken - foto og film..........

2 kommentarer:

  1. :):) synest jeg kjenner duftene fra United B:) Lenge siden jeg selv har vært der:):) sikkert herlig og avkoblende:)Vi må ta oss en fotos. sammen snart:) det hadde vært kjekkt! :) Solen skinner på øyen vår idag og alle smiler. Sitter nede i kjelleren å jobber men skal snart nyte dagen:)Kanskje vi sees:)

    SvarSlett
  2. Takk for dagen i går....kjekt å være på fotosafari sammen :) Skal dele noen av bildene fra dagen, tenkte jeg :)

    SvarSlett